2025 Yılında Elektrikli Araçlarda Büyüme ve Devrim
Avrupa’da 2025 yılı, elektrikli araçlar için olumlu bir başlangıç yaptı ve talepte önemli bir artış yaşandı. Ancak analistlere göre, bu büyüme ve emisyon azaltım hedeflerine ulaşmanın hala çok uzun bir yol olduğuna inanılıyor. Elektrikli araçlar halen pazarın hakimiyetine ulaşmaktan uzak görünüyor. Çin ise sektörde devrim yaratabilecek projelere odaklanarak dünyadaki tek sıfır emisyon odaklı işi kuran ülke konumunda.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İLE DEVRİM BAŞLIYOR
Bununla birlikte, yüksek satın alma maliyetinin yanı sıra, elektrikli araçların yaygınlaşmasını engelleyen bir diğer sorun var. Bu da sınırlı menzilleri; şarj istasyonlarından uzakta olduklarında güçlerinin bitmesinden endişe eden tüketicilerin görüşlerini önemli ölçüde etkiliyor. Elektrikli araçlar ortalama olarak bir şarjla yaklaşık 400-500 km gidebiliyor ve sonra şarj edilmeleri gerekiyor. Bu soruna bir çözüm, menzil uzatıcıya sahip elektrikli araçlar olan REEV’ler (Reach Electric Vehicles) tarafından sunulmaktadır.
ZF’nin Menzil Uzatıcıları Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Birçok marka, tekerlekler haricindeki kısımlara akü gücü sağlayan bir içten yanmalı motora sahip ve araçların şarjlar arasında 1.000 km’den fazla yol alabilmesini sağlayan menzil genişleticilere odaklanarak sınırlı menzil sorununu çözmeye çalışıyor. Çin bu teknolojiye liderlik ettikten sonra, bazı Avrupalı üreticiler de aynı yolu izlemeye karar verdiler.
Menzil Genişleticiler Nasıl Çalışır?
Alman şirketi ZF, eRE ve eRE+ olmak üzere iki farklı çözüm sunarak elektrikli araçlar alanında gerçek bir devrim yaratabilir. eRE, bir elektrik motorunu, özel yazılımı ve bir invertörü planet dişli sistemine bağlarken; eRE+ ayrıca bir debriyaj ve diferansiyel ekleyerek sistemin ikinci bir çekiş motoru ve jeneratör olarak kullanılabilmesini sağlar. Bu platformlar, 400 ila 800 voltluk elektrik mimarileri ve 70 ila 150 kWh arası güç çıkışına sahip araçlar için entegre edilebilir. REEV’ler bu alanda liderlik yapmak üzere hazırdır.